maandag 7 februari 2011

The Great Escape / De Grote Vlucht


 Zaterdag 22 Januari, terwijl ik op Jack Jeep wacht trek ik wat fotootjes van de vogels. Even dacht ik nog dat dat hij niet zou komen maar daar is hij al. Onderweg trek ik foto's van een andere diersoort. Indiaanse sloldaten...

Die zijn niet moeilijk te spotten in Kasjmier! Of wat dacht je van 1 PK voertuigen:


We stoppen nog bij een paar winkeltje en kraampjes. Ik heb geen honger maar Abdul en Jack wel... Ik wil gewoon zo snel mogelijk naar de luchthaven. Dat ik zeker mijn vlucht niet mis! 
VIER! Vier security checks! Ik dacht dat Amerika erg was! Die voorbij, blijkt mijn vlucht ook nog eens vertraging te hebben. 
Een uur later ben ik dan toch op weg naar Delhi. Wat een opluchting!
Latif had me gezegd dat er iemand op me zou wachten in Delhi of dat zelfs de manager daar op me zou wachten. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om deze op te zoeken! Ik pak gewoon de eerste vlieger naar Europa. Londen, Brussel, Parijs, het maakt mij niet uit! 
Bagage opgepikt zoek ik de vertrekhal. Een lift leid me hier naar toe. Boven vraagt iemand van de security naar mijn ticket. Ja, dat heb ik nog niet! Dat ga ik hier kopen. Dit snapt hij blijkbaar niet, zijn probleem! Ik stap, mank, naar een balie niet veel verder en vraag of er een stand is van Virgin Atlantic. Die is er niet, ik krijg wel een telefoonnummer. Ik vraag verder nog wanneer de eerste vlucht naar Europa is. Drie uur 's nachts, naar Brussel. Het vliegtuig naar Londen, met Virgin (maatschapij waar ik mijn RTW ticket heb bij geboekt) , zou pas 12 uur later vertrekken. 
Ik beslis van een ticket naar Brussel te kopen bij Jet Airways. Na wat problemen met de betaling en wat over en weer geloop tussen bankautomaten en wisselkantoren heb ik mijn ticket. Nu heb ik enkel nog 9 uur te overbruggen tot mijn vlucht... Ik denk er niet aan om Delhi in te trekken! Dus spendeer ik 4-5 uur in Costa Coffee. Eten en koffie drinken, een ideaal tijdverdrijf! Ik passeer ondertussen ook nog eens bij de dokter. 


Wanneer ik eindelijk mag inchecken, verplaats ik me naar de Daredevils Sports Bar. Na al die kofie kan ik wel een biertje gebruiken! 


Ah, eindelijk! Boarding Time! 
8 uur vliegen, een treinrit en een autoritje later ben ik terug thuis!

HOME SWEET HOME

(for now untill I am better)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten